aktualności | ||||||||
~ Strona Główna ~ Historia szkoły ~ Nauczyciele ~ Plan Lekcji ~ Rada Rodziców ~ Sukcesy ~ Wyniki Egzaminów ~ Samorząd Uczniowski ~ Sport ~ Galeria ~ Dyskoteki ~ Dyrekcja ~ Redakcja |
Zespołu Szkół w Księżpolu W ROKU SZKOLNYM 2008/2009 Tutaj Regulamin Rady Rodziców Zespołu Szkół w Księżpolu I. Postanowienia ogólne § 1 1. Rada Rodziców Zespołu Szkół w Księżpolu, zwana dalej Radą Rodziców (w skrócie RR) reprezentuje ogół rodziców uczniów Szkoły Podstawowej (w tym oddziału przedszkolnego) oraz Gimnazjum. § 2 1. RR działa na podstawie ustawy o systemie oświaty, statutu szkoły i niniejszego regulaminu. 2. RR może tworzyć komisje i zespoły zadaniowe mające charakter opiniująco – doradczy. § 3 II. Tryb wyboru Rady Rodziców § 4 1. Kadencja RR trwa jeden rok: od pierwszego zebrania zwołanego w trybie § 9 ust. 2 w danym roku szkolnym do analogicznego zebrania RR w następnym roku szkolnym. 2. Rodzice uczniów danego oddziału, zgromadzeni na zebraniu, wybierają spośród siebie radę oddziałową. 3. Do udziału w wyborach uprawnieni są rodzice uczniów danego oddziału. Jednego ucznia może reprezentować w wyborach tylko jeden rodzic. Każdy uczeń ma prawo być reprezentowany przez jednego rodzica. 4. Wybory do rad przeprowadzane są corocznie, we wrześniu, na pierwszym zebraniu rodziców każdego oddziału. 5. Rada oddziałowa powinna liczyć nie mniej niż 3 osoby. O liczebności rady oddziałowej decydują rodzice danego oddziału. § 5 1. Wybory rad oddziałowych przeprowadza komisja skrutacyjna wybrana spośród uczestników zebrania. Do komisji nie mogą wchodzić osoby kandydujące do rady oddziałowej. 2. Komisja skrutacyjna sporządza protokół z przeprowadzonych wyborów. § 6 1. Wybory rad oddziałowych odbywają się w głosowaniu tajnym na zgłoszonych kandydatów. Liczba zgłoszonych kandydatów powinna być co najmniej dwukrotnie większa od liczby wybieranych osób. 2. Zgłoszeni kandydaci mogą zostać wpisani na listę kandydatów pod warunkiem wyrażenia zgody na kandydowanie. 3. Wybrani zostają ci kandydaci, którzy uzyskali największą liczbę głosów – odpowiednio do ustalonej liczby członków rady oddziałowej. W przypadku uzyskania równej liczby głosów przez dwóch (lub więcej) kandydatów skutkującego niemożliwością ustalenia ostatecznego składu rady oddziałowej przeprowadza się dodatkowe głosowanie na kandydatów, którzy uzyskali taką samą liczbę głosów. § 7 1. Kandydat, który uzyskał największą liczbę głosów w głosowaniu, o którym mowa w § 6 ust. 1 staje się przedstawicielem danego oddziału delegowanym do składu RR. 2. Przedstawiciele poszczególnych oddziałów tworzą Radę Rodziców. § 8 1. Rada Rodziców wyłania ze swojego grona przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego, sekretarza, skarbnika i jednego członka zarządu w głosowaniu tajnym. 2. Osoby wyłonione w głosowaniu, o którym mowa w ust. 1 tworzą Zarząd Rady Rodziców. 3. Pozostali przedstawiciele rad oddziałowych stają się członkami RR. 4. Jeśli w czasie kadencji, ze składu RR ubędzie więcej niż 1/3 członków, dopuszcza się zorganizowanie wyborów uzupełniających skład RR. 5. Decyzję o przeprowadzeniu wyborów uzupełniających podejmuje RR w głosowaniu jawnym. § 9 1. Obwieszczenie wyników wyborów, podanie do wiadomości składu Rady Rodziców i zwołanie pierwszego jej zebrania należy do obowiązków dyrektora. 2. Pierwsze zebranie Rady Rodziców powinno odbyć się nie później niż 14 dni od terminu wyborów. III. Uprawnienia i obowiązki osób funkcyjnych § 10 1. Przewodniczący RR organizuje prace RR, zwołuje i prowadzi posiedzenia RR, reprezentuje RR na zewnątrz. 2. Zastępca przewodniczącego RR przejmuje obowiązki przewodniczącego w czasie jego nieobecności i może uczestniczyć w wypełnianiu zadań przewodniczącego. 3. Sekretarz RR odpowiada za dokumentację RR i protokołowanie jej posiedzeń. 4. Skarbnik RR odpowiada za prawidłową gospodarkę funduszem gromadzonym przez RR. 5. Członek Zarządu uczestniczy w zebraniach Zarządu i podejmowanych przez Zarząd decyzjach na równych prawach z pozostałymi członkami Zarządu. § 11 2. Rada Rodziców składa coroczne sprawozdania ogółowi rodziców ze swej działalności, w tym działalności finansowej. IV. Zebrania § 12 1. Zebrania RR odbywają się w terminach ustalonych w rocznym planie pracy RR, nie rzadziej niż raz na 2 miesiące. 2. Poza terminami ustalonymi w rocznym planie pracy RR, zebrania RR zwołuje przewodniczący powiadamiając członków RR co najmniej 7 dni przed terminem zebrania. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przewodniczący może zwołać zebranie RR w trybie pilnym, bez zachowania 7 – dniowego terminu. 3. Zebrania RR mogą być również zwoływane w każdym czasie, z inicjatywy 1/3 składu RR oraz na wniosek dyrektora, rady pedagogicznej lub samorządu uczniowskiego. § 13 1. Przygotowanie zebrania RR jest obowiązkiem przewodniczącego lub osoby / organu występującego z inicjatywą zwołania zebrania. 2. Zebrania RR prowadzone są przez przewodniczącego lub dyrektora – odpowiednio do realizowanego porządku obrad. 3. W zebraniach RR może brać udział dyrektor lub inne osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek RR. Dyrektor i inne osoby nie wchodzące w skład Rady nie biorą udziału w głosowaniach. 4. Zebrania RR są ważne, o ile obecnych jest co najmniej połowa członków RR. § 14 1. Zebrania RR są protokołowane. 2. Protokół sporządza się w terminie 14 dni od zebrania. 3. Protokoły zebrań RR są przyjmowane przez RR w drodze głosowania na następnym zebraniu RR, chyba że protokół nie został sporządzony. V. Podejmowanie uchwał § 15 1. Uchwały RR podejmowane są zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3. 2. W sprawach personalnych głosowanie odbywa się w trybie tajnym. 3. RR może zdecydować o tajnym trybie głosowania w danej sprawie na wniosek członka rady lub na wniosek dyrektora. § 16 Uchwały Rady numerowane są w sposób ciągły w danym roku szkolnym. § 17 Opinie Rady wydawane są w takim samym trybie jak uchwały. VI. Prawa i obowiązki członków Rady Rodziców § 18 1. Członkowie RR mają prawo do: 1). Dostępu do wszystkich informacji i dokumentów związanych z organizacją i przebiegiem procesu dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczego, poza informacjami i dokumentami uznanymi za poufne, lub dotyczącymi spraw personalnych. 2). Wypowiadania swoich opinii we wszystkich sprawach szkoły. 3). Głosowania na równych prawach, we wszystkich decyzjach podejmowanych przez RR. 2. Członkowie RR mają obowiązek aktywnego uczestniczenia w zebraniach i pracach RR. VII. Fundusze RR § 19 1. Rada może gromadzić fundusze przeznaczone na działalność statutową szkoły. 2. Szczegółowe zasady wydatkowania funduszu ustala corocznie RR w planie finansowym wydatków. 3. Wnioski o środki z funduszu RR mogą składać: 1) członek RR, 2) dyrektor, 3) rada pedagogiczna, 4) samorząd uczniowski. § 20 1. RR ma wydzielone konto bankowe. 2. Środkami zgromadzonymi na koncie dysponuje Zarząd zgodnie z planem finansowym wydatków poprzez dwie upoważnione osoby: przewodniczącego i skarbnika. 3. Zarząd informuje RR i ogół rodziców o realizacji planu finansowego. 4. Komisję Rewizyjną tworzą członkowie Zarządu niewymienieni w ust. 2, a mianowicie: 1) Zastępca Przewodniczącego Zarządu – jako przewodniczący Komisji Rewizyjnej, 2) Sekretarz i Członek Zarządu – jako członkowie Komisji Rewizyjnej. 5. Komisja Rewizyjna powinna zapoznać się z dokumentacją finansową co najmniej 2-krotnie w ciągu roku szkolnego. § 21 1. Dokumenty finansowe przed zaksięgowaniem zatwierdza skarbnik RR. 2. Dokumentację finansową Rady Rodziców przechowuje skarbnik i udostępnia ją (do wglądu) na żądanie: a. Komisji Rewizyjnej, b. Organów kontroli skarbowej; c. Wizytatora Kuratorium Oświaty, d. Dyrektora Zespołu Szkół w Księżpolu. 3. Po zakończeniu kadencji dokumentację księgową przekazuje się dyrektorowi celem zarchiwizowania. VIII. Postanowienia końcowe § 22 1. Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia. Regulamin zatwierdzono dnia 17 września 2008 r. |
|||||||